Yunus Social Business Centre established at Kings College London

Press Release


A Yunus Social Business Centre  was launched yesterday at the prestigious King’s College, London (KCL)

An MoU between Yunus Centre and King’s College London, established in 1829 under University of London, was signed on Wednesday to establish the Centre which will focus on promoting social business study research and action within the college among both faculty and students.

Ms Julie Devonshire, OBE, Director of Entrepreneurship Institute at KCL, Anandana Bakshi, Head of Entrepreneurship, KCL; Dr Susan Trenholm, a lecturer on social entrepreneurship; Ed halliday, an accelerator manager of social entepreneurship; and Mr Renad Sheraif, President of KCLEnactus joined the MoU signing ceremony at King’s College in London.  Professor Muhammad Yunus, Ms Lamiya Morshed,  Mr Amir Khashru, joined the meeting on behalf of Yunus Centre. The  signing ceremony was conducted via video conference between London and Dhaka.

This new Centre at KCL makes it the third centre in the UK after Glasgow Caledonian University and Salford University and  becomes part of a growing network of social business centres, linked with Professor Muhammad Yunus, around the world, bringing the total number of such to 27 in different countries.

YSBCs develop and offer courses on social business for the students and business executives,  facilitate research in social business. The centers also serve as connecting hubs among academics, social business entrepreneurs and students who are interested in the practice of social business. A global social business academia conference will bring together the representatives of these centres on November 9-10, 2016 at HEC Paris.

-----

প্রেস রিলিজ

লন্ডনের কিংস কলেজে ইউনূস সামাজিক ব্যবসা কেন্দ্র স্থাপিত।

লন্ডনের ঐতিহ্যবাহী কিংস কলেজে গতকাল “ইউনূস সামাজিক ব্যবসা কেন্দ্র” প্রতিষ্ঠা করা হয়েছে।

১৮২৯ সালে ইউনিভার্সিটি অব লন্ডনের অধীনে প্রতিষ্ঠিত কিংস কলেজের সাথে বুধবার স্বাক্ষরিত একটি সমঝোতা স্মারকের মাধ্যম স্থাপিত এই ইউনূস সামাজিক ব্যবসা কেন্দ্র এই কলেজের ছাত্র ও শিক্ষকদের মধ্যে সামাজিক ব্যবসার উপর গবেষণা এবং সামাজিক ব্যবসার ধারণা ও চর্চাকে এগিয়ে নেবার জন্য কাজ করবে।

কিংস কলেজ লন্ডনের ডিরেক্টর অব অনট্রাপ্রিনিয়রশীপ ইনস্টিটিউট জনাব জুলি ডেভনশায়ার, ওবিই; কলেজের হেড অব অনট্রাপ্রিনিয়রশীপ জনাব আনান্দানা বকশী; সোশ্যাল অনট্রাপ্রিনিয়রশীপ বিষয়ক লেকচারার ড. সুসান ট্রেনহোম; সোশ্যাল অনট্রাপ্রিনিয়রশীপ অ্যাকসিলারেটর ম্যানেজার জনাব এড হ্যালিডে এবং প্রেসিডেন্ট, কেসিএল-ইন্যাকটাস জনাব রেনাড শেরাইফ লন্ডনে কিংস কলেজে সমঝোতা স্মারক স্বাক্ষর অনুষ্ঠানে উপস্থিত ছিলেন। ইউনূস সেন্টারের পক্ষে অনুষ্ঠানে উপস্থিত ছিলেন প্রফেসর মুহাম্মদ ইউনূস, জনাব লামিয়া মোর্শেদ ও জনাব আমির খসরু। লন্ডন ও ঢাকার মধ্যে ভিডিও কনফারেন্সের মাধ্যমে সমঝোতা স্মারক স্বাক্ষর অনুষ্ঠানটি পরিচালিত হয়।

গ্লাসগো ক্যালেডোনিয়ান ইউনিভার্সিটি ও স্যালফোর্ড ইউনিভার্সিটির পর কিংস কলেজে প্রতিষ্ঠিত এই নতুন সামাজিক ব্যবসা কেন্দ্রটি যুক্তরাজ্যে তৃতীয় ইউনূস সামাজিক ব্যবসা কেন্দ্র এবং বিশ্বব্যাপী প্রফেসর ইউনূসের সাথে যুক্ত ক্রমবর্ধমান সামাজিক ব্যবসা কেন্দ্র নেটওয়ার্কের ২৭তম সদস্য।

ইউনূস সামাজিক ব্যবসা কেন্দ্রগুলো ছাত্র ও ব্যবসা প্রতিষ্ঠানের নির্বাহীদের জন্য সামাজিক ব্যবসার উপর কোর্স প্রণয়ন ও প্রদান করা ছাড়াও সামাজিক ব্যবসার উপর গবেষণায় সহায়তা দিয়ে থাকে। এছাড়াও এই সেন্টারগুলো সামাজিক ব্যবসা চর্চায় আগ্রহী শিক্ষাবিদ, সামাজিক ব্যবসা উদ্যোক্তা ও ছাত্রদের মধ্যে সংযোগস্থল হিসেবে কাজ করে। আগামী ৯-১০ নভেম্বর ২০১৬ এইচইসি প্যারিসে অনুষ্ঠেয় গ্লোবাল সোশ্যাল বিজনেস অ্যাকাডেমিয়া কনফারেন্সে বিশ্বব্যাপী ইউনূস সামাজিক ব্যবসা কেন্দ্রসমূহের প্রতিনিধিরা সমবেত হবেন।

hard-extreme.com tellyseries